Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA – grupy młodsze

Godziny od - do

Czynności /  rodzaj zajęć

6.30 – 7.30

Schodzenie się dzieci.

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań: czytelniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, przyrodniczym i innych.

Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, historyjki obrazkowe.

Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.

Słuchanie utworów literatury dziecięcej.

Prace porządkowo – gospodarcze.

07.30 – 07.50

Zajęcia wspomagające i zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci, z grupą, indywidualnie.

Pozostałe dzieci – swobodne zabawy.

07.50 – 08.00

Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe przy muzyce, ze śpiewem.

08.00 – 08.10

Zabiegi higieniczne – przygotowanie do śniadania.

08.00 – 08.30

ŚNIADANIE (spożywanie posiłku)

08.30 – 08.50

Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.

08.50 – 09.00

Przygotowanie do zajęć.

09.00 – 10.00

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego, wybrane programy wychowania przedszkolnego.

10.00 – 10.30

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.

10.30 – 11.20

Zajęcia na świeżym powietrzu: spacery, przechadzki, obserwacje przyrodnicze, zabawy i gry ruchowe.

11.20 – 11.30

Zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu.

11.30 – 12.00

OBIAD (spożywanie posiłku)

12.00 – 12.15

Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do leżakowania lub relaksacji.

12.15 – 13.45

Leżakowanie lub relaksacja, bajkoterapia. Zajęcia wspomagające i rozwijające zainteresowania dzieci, swobodna zabawa dzieci.  Zajęcia przygotowujące do posługiwania się językiem angielskim.

13.45 – 14.00

Zabiegi higieniczne – przygotowanie do podwieczorku.

14.00 – 14.20

PODWIECZOREK (spożywanie posiłku)

14.30 – 16.00

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.

Zabawy i gry edukacyjne, planszowe.

Słuchanie utworów literatury dziecięcej.

Ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe.

Zajęcia wspomagające i zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci.

Koła zainteresowań, realizacja programów własnych.

 

 

16.00 – 16:30

Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA – grupy starsze

Godziny od - do

Czynności /  rodzaj zajęć

6.30 – 7.30

Schodzenie się dzieci.

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań: czytelniczym, konstrukcyjnym, artystycznym, przyrodniczym i innych.

Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, historyjki obrazkowe.

Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.

Słuchanie utworów literatury dziecięcej.

Prace porządkowo – gospodarcze.

07.30 – 08.00

Zajęcia wspomagające i zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci, podejmowane z grupą lub indywidualnie.

Pozostałe dzieci – swobodne zabawy.

08.00 – 08.30

 

Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe przy muzyce, ze śpiewem.

Zabiegi higieniczne – przygotowanie do śniadania.

08:30-09:00

ŚNIADANIE (spożywanie posiłku)

Mycie zębów, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe.

Przygotowanie do zajęć edukacyjnych.

09.00 – 10.00

Organizacja zajęć kierowanych z całą grupą w oparciu o Podstawę programową wychowania przedszkolnego, wybrane programy wychowania przedszkolnego.

Zajęcia przygotowujące do posługiwania się językiem angielskim.

10.00 – 11:50

 

 

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.

Zajęcia na świeżym powietrzu: spacery, przechadzki, obserwacje przyrodnicze, zabawy i gry ruchowe.

11:50-12:00

Zabiegi higieniczne – przygotowanie do obiadu.

12.00 – 12.30

OBIAD (spożywanie posiłku)

Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksacji.

12.30 – 13.50

Relaksacja, bajkoterapia. Zajęcia wspomagające i rozwijające zainteresowania dzieci, swobodna zabawa dzieci.  Zajęcia przygotowujące do posługiwania się językiem angielskim, zajęcia z katecheza.

13.50 – 14.00

Przygotowanie do podwieczorku -  zabiegi higieniczne.

14.20 – 14.40

PODWIECZOREK (spożywanie posiłku)

14.40 – 16.00

Swobodna zabawa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań.

Zabawy i gry edukacyjne, planszowe.

Słuchanie utworów literatury dziecięcej.

Ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe.

Zajęcia wspomagające i zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci.

Koła zainteresowań, realizacja programów własnych.

Zajęcia na świeżym powietrzu.

16.00 – 16.30

Kontakty z rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.